سفارش تبلیغ
صبا ویژن

99/1/22
1:12 صبح

مدیریت ضایعات الکترونیکی

بدست مظاهری در دسته

زباله الکترونیکی مشکل همه کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه است و اکنون بسیاری از تکنیک های مدیریت ضایعات الکترونیکی تصور می شود که خطر سلامتی انسان و محیطی که چنین زباله هایی را به وجود می آورد به حداقل برسد.

زباله الکترونیکی تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی است که همه روزه توسط جامعه مدرن دور می شوند. در حالی که بسیاری از کشورهای توسعه یافته در حال صادرات کالاهای الکترونیکی مازاد به کشورهای در حال توسعه هستند ، اینها در اصل پسماندهای الکترونیکی کشورهای توسعه یافته هستند. از این رو ، آگاهی از مصرف کنندگان و آموزش در مورد استفاده و دفع صحیح وسایل الکترونیکی نیز می تواند فواید زیادی برای جامعه به طور کلی داشته باشد.

تلاش های آگاهی مصرف کننده زباله های الکترونیکی هر کشور باید برای رفع مشکل بازیافت زباله های الکترونیکی خود را برطرف کند و یکی از راه های انجام این کار ، افزایش آگاهی در بین مصرف کنندگان درباره آنچه در پسماندهای الکترونیکی است و چگونگی کمک به آنها برای دفع چنین مواردی به روش صحیح است. بسیاری از برنامه های تلویزیونی وجود دارد که از طریق کانال های مختلف پخش می شوند ، به خصوص در کانال های زیست محیطی و علوم زنده که به دنبال آموزش مصرف کنندگان در مورد پسماندهای الکترونیکی و چگونگی کاهش چنین زباله ها از طریق استفاده مجدد مناسب ، بازیافت و موارد دیگر هستند.

منطقه مهم دیگری که باید در مورد مصرف کنندگان آن آگاهی پیدا شود ، در مورد چگونگی جلوگیری از فرود چنین محصولاتی در محل های دفن زباله یا سوزاندن سوزان است. مکان مناسبی که وسایل دور ریخته شده باید در آن مراجعه کنند و آگاهی از نگرانی در مورد چنین دفع مدتی طولانی باشد ، تاثیری در مدیریت پسماندهای الکترونیکی بگذارد. در کشورهای اروپایی نوع زباله هایی که باید در سطل های مختلف دور ریخته شوند کاملاً طبقه بندی شده اند تا افراد بتوانند وسایل خود را در مکان های مناسب دفع کنند. با این حال ، این طبقه بندی بیشتر در مورد پلاستیک ، کاغذ و فلزات ، عینک است اما اطلاعات کمی در اختیار مردم قرار می گیرد که پس از پایان دوره تصدی خود چگونه از شر لوازم خانگی و اداری خلاص شوند.

بازیافت الکترونیک

راهکار مدیریت و بازیافت زباله‌های الکترونیکی در ایران

کشورهایی مانند استرالیا برای آموزش دانش آموزان در زمینه زباله های الکترونیکی ، پیامدهای مدیریت پسماندهای الکترونیکی و چگونگی دفع چنین دفع زباله می توانند بر محیط ما تأثیرگذار باشند ، در دانشکده ها و مدارس با برنامه های آموزشی ارائه می شوند. برنامه های آگاهی بیشتر باید در سایر کشورها نیز راه اندازی شود. بسیاری از شرکت های خصوصی بازیافت هستند که در حال بازیافت و استفاده مجدد از زباله های الکترونیکی مانند E-Parisaraa در بنگلور هند هستند. اما آگاهی مصرف کنندگان درباره چنین بازیافت زباله های الکترونیکی در هند هنوز کم است. برای افزایش آگاهی مصرف کنندگان و مشارکت مردم در مدیریت پسماندهای الکترونیکی ، دولت و سایر نهادهای عمومی باید تلاش های هماهنگی بیشتری انجام دهند.

سپاهان ضایعات

ضایعات روی